email: artur@silvicola.pl


Cykoria

Standard jakości handlowej dla cykorii sałatowej zawarty w załączniku do rozporządzenia Komisji (EWG) Nr 2213/83 z dnia 28 lipca 1983 r.
Uwzględniono zmiany do standardu wprowadzone rozporządzeniami Komisji (EWG) Nr 1872/9, (WE) Nr 888/97 oraz Nr 46/2003.

I. OKREŚLENIE PRODUKTU - CYKORIA

Przedmiotem standardu jest cykoria otrzymana przez pędzenie korzeni odmian uprawnych Cichorium intybus L. var. foliosum Hegi, dostarczana konsumentom w stanie świeżym. Standard nie obejmuje cykorii przeznaczonej do przetwórstwa.

II. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE JAKOŚCI - CYKORIA

Celem standardu jest określenie wymagań jakościowych dla cykorii, po jego przygotowaniu i zapakowaniu.

A. Wymagania minimalne
We wszystkich klasach jakości, uwzględniając szczegółowe wymagania dla danej klasy oraz dopuszczalne tolerancje, cykoria powinna być:
- Cała
- Zdrowa; nie dopuszcza się cykorii z objawami zepsucia lub z takimi zmianami, które czynią ją niezdatną do spożycia,
- Bez

III. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE SORTOWANIA WEDŁUG WIELKOŚCI - CYKORIA

Wielkość cykorii określana jest poprzez maksymalną średnicę poprzeczną oraz długość. Dla poszczególnych klas ustalono następujące wielkości:

IV. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE TOLERANCJI - CYKORIA

Dla cykorii, która w zakresie jakości i wielkości nie spełnia wymagań ustalonych dla danej klasy, dopuszcza się w każdym opakowaniu następujące tolerancje:

A. Tolerancje dotyczące jakości

a) Klasa Ekstra
5 % liczbowo lub masowo cykorii nie spełniającej wymagań klasy Ekstra, lecz zgodnej z wymaganiami dla klasy I lub, wyjątkowo, mieszczącej się w tolerancjach

V. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PREZENTACJI - CYKORIA

A. Jednolitość

W każdym opakowaniu cykoria powinna być jednolita, tj. tego samego pochodzenia, tej samej odmiany, jakości i wielkości.
Widoczna w opakowaniu część cykorii powinna być reprezentatywna w stosunku do całej jego zawartości.
Niezależnie od wcześniejszych postanowień tego punktu, produkty objęte tym rozporządzeniem mogą być pakowane razem z innymi owocami i warzywami
w opakowaniach

VI. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE ZNAKOWANIA - CYKORIA

Na każdym opakowaniu należy umieścić następujące informacje, zgrupowane na tej samej stronie, naniesione w sposób czytelny, trwały oraz widoczny z zewnątrz.

A. Cechy identyfikacyjne
Pakujący i/lub wysyłający: Nazwa i adres lub urzędowo ustanowiony lub zaakceptowany kod firmowy. Jednakże w przypadku kiedy znak firmowy jest użyty, odnośnik „pakujący i/lub wysyłający” (lub odpowiedni skrót) muszą być
Silvi-Cola © 2012 - Bronisze   |   Projekt & cms: www.zstudio.pl