email: artur@silvicola.pl


Cukinia

Standard jakości handlowej dla cukini zawarty w załączniku do rozporządzenia Komisji (EWG)
Nr 1292/81 z dnia 12 maja 1981 r.

I.OKREŚLENIE PRODUKTU

[1] Cukinie posiadające dobrze wykształcone nasiona znane w Wielkiej Brytanii i Irlandii pod nazwą „marrow” nie są objęte niniejsza normą

II. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE JAKOŚCI

Celem standardu jest określenie wymagań jakościowych dla cukini, po ich przygotowaniu i zapakowaniu.
A. Wymagania minimalne

We wszystkich klasach jakości, uwzględniając szczegółowe wymagania dla każdej klasy oraz dopuszczalne tolerancje, cukinie powinny być:
  •  całe, z szypułką, która może być lekko uszkodzona,
  •  o świeżym wyglądzie,
  •  jędrne,
  •  zdrowe;

III. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE SORTOWANIA WEDŁUG WIELKOŚCI

Wielkość cukini określa się za pomocą:
  •  długości, lub
  •  masy. 

    a) Przy sortowaniu według długości, która mierzona jest od nasady szypułki do końca cukini, określono  następującą skalę wielkości:
  •  7 cm do 14 cm włącznie,
  •  powyżej 14 cm do 21 cm włącznie,
  •  powyżej 21 cm do 30 cm.

    b) Przy sortowaniu według masy, określono następującą

IV. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE TOLERANCJI

Dla cukini, które nie spełniają wymagań ustalonych dla danej klasy dopuszcza się
w każdym opakowaniu następujące tolerancje w zakresie jakości i wielkości:

A. Tolerancje dotyczące jakości

a) Klasa I

10 % liczbowo lub masowo cukini nie spełniających wymagań tej klasy, lecz zgodnych z wymaganiami dla klasy II, lub wyjątkowo mieszczących się
w tolerancjach

V. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PREZENTACJI

A. Jednolitość

W każdym opakowaniu cukinie powinny być jednolite, tj. tego samego pochodzenia, jakości i wielkości (jeśli sortowanie według wielkości jest obowiązkowe) i w miarę o tym samym stopniu dojrzałości i barwie.
Cukinie miniaturowe powinny mieć możliwie wyrównaną wielkość. Mogą być pakowane razem z produktami miniaturowymi innego rodzaju i pochodzenia.
Widoczna w opakowaniu część

VI. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE ZNAKOWANIA

Na każdym opakowaniu należy umieścić następujące informacje, zgrupowane na tej samej stronie, naniesione w sposób czytelny, trwały oraz widoczny z zewnątrz.

A. Cechy identyfikacyjne

Pakujący i/lub wysyłający: nazwa i adres lub urzędowo ustanowiony lub zaakceptowany kod firmowy. Jednakże w przypadku kiedy kod firmowy jest użyty, odnośnik „pakujący i/lub wysyłający” (lub odpowiedni skrót) muszą być
Silvi-Cola © 2012 - Bronisze   |   Projekt & cms: www.zstudio.pl