email: artur@silvicola.pl


Marchew

W Unii Europejskiej wymagania jakościowe dla świeżych owoców i warzyw objętych wspólną organizacją rynku, zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2200/96, zawarte są w standardach jakości handlowych. Standardy te są wprowadzane rozporządzeniami Komisji (WE), a więc aktami prawnymi ogólnego zastosowania obowiązującymi w całości we wszystkich państwach członkowskich.

Niniejsza prezentacja zawiera tekst standardu jakości handlowej dla marchwi wprowadzonej rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 730/1999 z dnia 7 kwietnia 1999 r. wraz ze zmianami do standardu wprowadzonymi rozporządzeniem (WE) Nr 46/2003, komentarz oraz zdjęcia ilustrujące poszczególne wymagania standardu.

TEKST STANDARDU - Kolor CZARNY
TEKST KOMENTARZA - Kolor NIEBIESKI

I. OKREŚLENIE PRODUKTU - MARCHEW

Przedmiotem standardu jest marchew odmian uprawnych Daucus carota L., dostarczana konsumentom w stanie świeżym. Norma nie obejmuje marchwi przeznaczonej do przetwórstwa.

II. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE JAKOŚCI - MARCHEW

Celem standardu jest określenie wymagań jakościowych dla marchwi, po jej przygotowaniu i zapakowaniu.

III. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE SORTOWANIA WEDŁUG WIELKOŚCI - MARCHEW

Wielkość marchwi określana jest maksymalną średnicą lub masą marchwi bez naci.

a) Marchew wczesna (*) oraz odmian o małych korzeniach 
(*) Marchew, której wzrost nie został zakończony.
Średnica korzeni marchwi powinna być nie mniejsza niż 10 mm, jeśli marchew jest sortowana według średnicy. Przy sortowaniu według masy, marchew powinna ważyć nie mniej niż 8 g.
Średnica korzeni nie powinna

IV. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE TOLERANCJI - MARCHEW

Dla marchwi, która w zakresie jakości i wielkości nie spełnia wymagań ustalonych dla danej klasy, dopuszcza się w każdym opakowaniu lub w partii marchwi luzem następujące tolerancje:

V. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PREZENTACJI - MARCHEW

A. Jednolitość
W każdym opakowaniu lub w obrębie partii luzem marchew powinna być jednolita, tj. tego samego pochodzenia, tej samej odmiany lub typu, jakości i wielkości (jeżeli sortowano według wielkości).
Widoczna, w opakowaniu lub w obrębie partii luzem, część marchwi powinna być reprezentatywna w stosunku do całej zawartości opakowania lub całej partii.

Szczególną uwagę należy

VI. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE ZNAKOWANIA - MARCHEW

Dla marchwi pakowanej na każdym opakowaniu należy umieścić następujące informacje, zgrupowane na tej samej stronie, naniesione w sposób czytelny, trwały oraz widoczny z zewnątrz:
Każde opakowanie powinno zawierać wymagane oznakowanie, zgrupowane na tej samej stronie, wykonane czytelnymi i trwałymi literami, widocznymi z zewnątrz.
Znakowanie może być bezpośrednio wydrukowane na opakowaniu lub może być wydrukowane na trwale przytwierdzonej
Silvi-Cola © 2012 - Bronisze   |   Projekt & cms: www.zstudio.pl