email: artur@silvicola.pl


VI. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE ZNAKOWANIA - MARCHEW

Dla marchwi pakowanej na każdym opakowaniu należy umieścić następujące informacje, zgrupowane na tej samej stronie, naniesione w sposób czytelny, trwały oraz widoczny z zewnątrz:
Każde opakowanie powinno zawierać wymagane oznakowanie, zgrupowane na tej samej stronie, wykonane czytelnymi i trwałymi literami, widocznymi z zewnątrz.
Znakowanie może być bezpośrednio wydrukowane na opakowaniu lub może być wydrukowane na trwale przytwierdzonej etykiecie.

A. Cechy identyfikacyjne
Pakujący i/lub wysyłający: nazwa i adres lub urzędowo ustanowiony lub zaakceptowany kod firmowy. Jednakże w przypadku kiedy znak firmowy jest użyty, odnośnik "pakujący i/lub wysyłający" (lub odpowiedni skrót) muszą być zaznaczone w ścisłym powiązaniu ze znakiem firmowym.

Pakujący jest to osoba lub firma odpowiedzialna za pakowanie marchwi. Nie oznacza to jednak personelu, który aktualnie realizuje prace i który jest odpowiedzialny tylko przed kierownictwem.
Kod firmowy nie jest znakiem handlowym, ale urzędowo kontrolowanym sposobem identyfikacji w celu uniknięcia pomyłek przy rozpoznawaniu odpowiedzialnej osoby lub firmy. Opakowanie powinno być tak oznakowane, aby umożliwić identyfikację firmy lub osoby odpowiedzialnej za pakowanie. Jednakże wysyłający dobrowolnie może wziąć na siebie odpowiedzialność wobec służb kontrolnych i w takim wypadku identyfikacja pakującego na zasadach określonych powyżej nie jest konieczna.

B. Nazwa produktu

  • Jeśli zawartość opakowania nie jest widoczna z zewnątrz:
    • "Marchew w pęczkach" lub "Marchew",
    • "Marchew wczesna" lub "Marchew ze zbioru głównego",
  • "Marchew w torfie", nawet jeśli zawartość jest widoczna z zewnątrz,
  • Nazwa odmiany lub typu dla klasy Ekstra.
C. Pochodzenie produktu

Kraj pochodzenia i nieobowiązkowo rejon uprawy lub nazwa krajowa, regionalna lub lokalna
Znakowanie powinno uwzględniać kraj pochodzenia tzn. kraj, w którym marchew została wyprodukowana np. Polska, Holandia.

D. Charakterystyka jakości handlowej
  • Klasa,
  • Wielkość, określona minimalną i maksymalną średnicą lub masą (nieobowiązkowo),
  • Ilość pęczków.
Podanie klasy i wielkości, jeśli marchew była sortowana według wielkości, jest obowiązkowe, a jeśli marchew jest prezentowana w pęczkach obowiązkowe jest podanie ilości pęczków.
E. Znak urzędowej kontroli jakości (nieobowiązkowo)
Dla marchwi wysyłanej luzem (bezpośrednio ładowanej do środka transportu), powyższe informacje powinny być podane w dokumentach towarzyszących towarowi lub umieszczone w widocznym miejscu wewnątrz środka transportu. Przykład oznakowania opakowania - marchew klasy I widoczna z zewnątrz.

Nazwa Producenta
ul. Adres, XX-XXX Miasto, Polska,
tel. +48 (XX) XXX XX XX
    KLASA I    WIELKOŚĆ: 20/40 mm
PRODUKT POLSKI

Przykład oznakowania opakowania - marchew klasy II niewidoczna z zewnątrz.

Nazwa Producenta
ul. Adres, XX-XXX Miasto, Polska,
tel. +48 (XX) XXX XX XX
 MARCHEW   KLASA II
PRODUKT POLSKI

Przykład oznakowania opakowania - marchew klasy I w pęczkach niewidoczna z zewnątrz.
Nazwa Producenta
ul. Adres, XX-XXX Miasto, Polska,
tel. +48 (XX) XXX XX XX
MARCHEW W PĘCZKACH
    KLASA I    20 pęczków
PRODUKT POLSKI
Silvi-Cola © 2012 - Bronisze   |   Projekt & cms: www.zstudio.pl