email: artur@silvicola.pl


Pomidory

Jakie pomidory kupujemy i jak mają być przygotowane

Pomidory kupujemy zazwyczaj od producentów, rzadziej od pośredników. Kupujemy wyłącznie pomidory szklarniowe, czerwone i malinowe, pakowane w kartony po 6 kg netto, ustawione po 96,100 lub 104 kartony na palecie. Łącznie ładujemy 32 palety na samochodzie.

Jaki kaliber nas interesuje

Kupujemy wszystkie rozmiary: kal. A (47-57 mm), B (57-67 mm), BB (67 – 82 mm) i BBB (82 -102 mm) – w zależności od zapotrzebowania i ceny

Na jakich paletach

Na paletach typu euro, o wymiarach 0,8 m * 1,0 m.

Czy do paletyzacji używamy narożników

Tak, zawsze. Paletyzacja z użyciem narożników i pasków ściągających musi zapewnić stabilność palety w czasie całego transportu oraz podczas rozładunku towaru na magazynie.

Czy kartony muszą być oznakowane

Tak, oczywiście. Każdy karton musi być oznakowany. Wzór etykiety wysyłamy mailem przed załadunkiem.

Czy blade, lekko wybarwione pomidory też kupujemy

Tak, kupujemy. Pomidor musi mieć wybarwienie zgodne z zamówieniem i musi być ono równomierne dla całej partii.

Czy upujemy pomidory bez szypułki

Pomidory zamawiamy z szypułką lub bez. Zależy to od konkretnego zamówienia.
W przypadku pomidora z szypułką – musi być ona świeża, w żadnym wypadku sucha.

Czy pomidor powinien być tylko w klasie jakości I

Tak, tylko klasa I nas interesuje. Pomidor powinien być przede wszystkim zdrowy, czysty, bez szkodników i śladów ich żerowania, bez obcych smaków i zapachów, o wyrównanym wybarwieniu. Niedopuszczalne są tzw. zielone piętki. Ładowany towar musi być odpowiednio schłodzony przed załadunkiem do określonej temperatury i tylko schłodzony pomidor ładowany jest na samochód.

Jakie ilości trzeba nam proponować, by być naszym dostawcą

Zwykle kupujemy ilości całosamochodowe. W jednym rozmiarze lub w 2-3 rozmiarach. Wszystko zależy od ceny i uzgodnienia.

Jakie najczęściej zdarzają się problemy z pomidorem i co się wtedy dzieje

Najczęściej występują problemy z niedotrzymaniem wagi, dlatego bardzo prosimy zwrócić uwagę na wagę netto pojedynczego opakowania. Często to ma miejsce w końcu sezonu i głównie dotyczy pomidorów grubszych kalibrów, które w czasie transportu tracą więcej wagi, niż kalibry drobniejsze.
Zdarzają się także nakłucia od szypułki, co powoduje znacznie więcej problemów, gdyż uszkodzony towar psuje się i często trzeba go przebierać, aby uniknąć dużych strat.

Czy potrzebujemy certyfikatów

Zasadniczo nie, chociaż w szczególnych przypadkach bywają konieczne.

 

Nasze dane kontaktowe do handlowców znajdują się tutaj

Silvi-Cola © 2012 - Bronisze   |   Projekt & cms: www.zstudio.pl