email: artur@silvicola.pl


Przykra sprawa reklamacji i co zrobić by ich nie było

Reklamacje są bardzo nieprzyjemną sprawą dla wszystkich. Wyjaśnianie ich pochłania wiele czasu, nerwów i pieniędzy, które można by produktywniej i przyjemniej spożytkować. Dlatego w interesie zarówno naszym, jak i dostawcy jest do nich nie dopuścić. 

W tym celu podejmujemy odpowiednie kroki, do których należą: szczegółowe przekazanie dostawcy wymagań, co do towaru przed każdym załadunkiem, by zamówienie było przejrzyste, zrozumiałe i nie było później nieporozumień.

Na początku współpracy z nowym dostawcą, pracownik naszej firmy dokonuje kontroli towaru przed załadunkiem, udziela odpowiednich instrukcji dotyczących jakości, opakowania i załadunku towaru, wspólnie z dostawcą ustala najbardziej optymalną temperaturę przewozu. Wszystkie te działania mają na celu, by towar dotarł w jak najlepszym stanie do miejsca przeznaczenia.

Jednak z naszego doświadczenia wiemy, że największy wpływ na to, czy będzie reklamacja czy nie,  ma dostawca towaru. Wszystko zależy od jego uczciwości, profesjonalnego podejścia do przygotowania towaru, opakowania, zaetykietowania i załadunku. Jeśli towar jest przygotowany prawidłowo i zgodnie z zamówieniem, reklamacji nigdy nie będzie.

Jeśli jednak z jakiegoś powodu dojdzie do reklamacji, zwykle od momentu rozładunku towaru w ciągu 48 godzin informujemy dostawcę o zaistniałym problemie. Jak najszybciej staramy się przedstawić problem na fotografiach. Najczęściej wtedy wspólnie z dostawcą szukamy rozwiązania danego problemu. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dostawca zawsze może zgłosić chęć obejrzenia swojego towaru na miejscu rozładunku lub wezwać bezpośrednio lub za naszym pośrednictwem niezależnego eksperta, który stwierdzi stan faktyczny. Aby tego dokonać, potrzebna jest konkretna deklaracja dostawcy, ponieważ wiąże się to ze wstrzymaniem sprzedaży towaru. 

W przypadku zaistnienia konieczności przebrania towaru, jest on następnie sprzedawany na zasadzie otwartej ceny i może to trwać w niektórych przypadkach nawet kilka tygodni. Po zakończeniu sprzedaży dostawca otrzymuje informacje o rezultatach sprzedaży, na podstawie których następuje ostateczne rozliczenie.

Chcielibyśmy zaznaczyć, iż wszystkie kupowane przez nas świeże owoce i warzywa przeznaczone są na eksport i w związku z tym reklamacje zarówno ilościowe, jak i jakościowe, nie opierają się tylko na cenie towaru, ale zawierają w sobie proporcjonalnie koszt transportu i cła z góry zapłaconego w kraju dostawy. W niektórych wypadkach dochodzi do tego również koszt przebierania i ponownego przygotowania towaru.

Silvi-Cola © 2012 - Bronisze   |   Projekt & cms: www.zstudio.pl